Вимірювання й оцінювання результату навчання може здійснюватися за допомогою засобів педагогічної діагностики, створення яких потребує спеціальних знань у галузі стандартизованих методів контролю якості освіти. Засобами діагностики є професійно орієнтовані тести, впровадженню яких має передувати період їх стандартизації з обов’язковим визначенням їх психометричних показників.
Отже, йдеться про відтворення в Україні технології стандартизованого тестування, яка використовується в усіх професійних тестуваннях у більшості розвинених країн. Нині тестування вийшло далеко за межі системи освіти, його застосовують під час масових іспитів на професійну придатність, при відборі до вищих навчальних закладів, масових призовах до армії, комплектації спеціальних підрозділів тощо.
В дана робота складається з трьох частин. У першій частині розглянуто основні принципи та етапи розробки валідного тесту; від його проектування до обробки результатів. У другій частині наводиться приклад побудови стандартного тесту з одної конкретної теми з фізики, що базується на державному стандарті освіти. Матеріали посібника розроблені відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів „Фізика. 7-11 класи”. - Київ; „Шкільний світ”, 2001. Третя частина – це наведення прикладів стандартизованого тесту SAT (США) та тесту зовнішнього незалежного оцінювання (Україна) з фізики.
Інформація для слухачів курсів підвищення кваліфікації
P.S. Прохання надсилати СВОЇ роботи для подальшого висвітлення їх в мережі Інтернет.
|